Dzwonią z infolinii banku? To może być oszustwo

2022-06-04 09:00:00(ost. akt: 2022-06-03 13:15:18)

Autor zdjęcia: KPP Nowy Dwór Gdański

Oszuści mają nową metodę okradania kont bankowych. Dzwoniąc z numeru, który wygląda na prawdziwy, podszywają się pod pracownika banku i nakłaniają do zainstalowania aplikacji lub różnego rodzaju weryfikacji tożsamości.
Oszuści, którzy podają się za pracowników banków, dzwonią do przypadkowych osób i informują, że są specjalistami ds. bezpieczeństwa z ramienia banku, a kontaktują się, gdyż otrzymali sygnał, że ktoś właśnie próbował włamać się na konto osoby, która odebrała telefon.

Wiele osób korzysta z aplikacji bankowych zainstalowanych na telefonach komórkowych. Tego typu telefon z pewnością może zdenerwować i sprawi, że w obawie o swoje oszczędności, będziemy postępować zgodnie z zaleceniami rzekomego bankowca.

Osoby, które straciły w taki sposób gotówkę, realizując polecenia przekazane przez oszusta, pobierają na telefon złośliwą aplikację, za której pośrednictwem przestępcy przejmują całkowity dostęp do konta osoby pokrzywdzonej i „wyprowadzają” z niego gotówkę, a często także zaciągają pożyczki.

Zasady bezpieczeństwa


Bądź ostrożny w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, nawet rzekomymi pracownikami banku.

Chroń swoje dane, w tym również numery telefonów.

Nie instaluj dodatkowych programów na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej. Czerwona lampka powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego czy pulpitu. W takiej sytuacji rozłącz się i najlepiej z innego aparatu telefonicznego zadzwoń do biura obsługi klienta banku.

Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku.

KPP Nowy Dwór Gdański