EPEC przywraca działanie systemów informatycznych
2022-06-28 12:55:30(ost. akt: 2022-06-28 12:57:06)
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej powiadomiło Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego o cyberataku na spółkę. Nie doszło jednak do wycieku danych osobowych. Pracownicy przywracają pracę sieci informatycznej. Sieć ciepłownicza działa bez zakłóceń.
Pracownicy EPEC zauważyli anomalie w pracy systemów informatycznych EPEC 18 czerwca i stwierdzili, że zostały one zainfekowane złośliwym oprogramowaniem.
Pracownicy Działu IT EPEC niezwłocznie po wykryciu zakażenia przystąpili do prac nad przywróceniem pracy systemu. W dniach 18-19 czerwca przeprowadzono testy i stwierdzono, że sytuacja się nie powtórzyła. Trwają prace nad przywróceniem pełnej sprawności sieci informatycznej EPEC.
Pracownicy Działu IT EPEC niezwłocznie po wykryciu zakażenia przystąpili do prac nad przywróceniem pracy systemu. W dniach 18-19 czerwca przeprowadzono testy i stwierdzono, że sytuacja się nie powtórzyła. Trwają prace nad przywróceniem pełnej sprawności sieci informatycznej EPEC.
Podczas analizy stwierdzono, że przyczyną zdarzenia był cyberatak. Administrator nie otrzymał żadnych informacji, że osoba trzecia jest w posiadaniu danych przetwarzanych przez EPEC.
Nie doszło do wycieku danych osobowych.
Nie doszło do wycieku danych osobowych.
Zgodnie z zasadami oceny ryzyka opracowanymi przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Sieci i Informacji, nie było potrzeby zawiadamiania Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
— Analiza zdarzenia zgodnie z przyjętymi przepisami wykazała, że nie ma potrzeby zgłaszania cyberataku Prezesowi UODO — komentuje Andrzej Kuliński, prezes Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej.
I dodaje: — Jesteśmy w stanie przywrócić dostępność danych, za pomocą kopii zapasowych lub danych papierowych — nad czym teraz pracujemy. Mimo to podjęliśmy decyzję o poinformowaniu urzędu o tym incydencie.
I dodaje: — Jesteśmy w stanie przywrócić dostępność danych, za pomocą kopii zapasowych lub danych papierowych — nad czym teraz pracujemy. Mimo to podjęliśmy decyzję o poinformowaniu urzędu o tym incydencie.
Sieć ciepłownicza działa bez zakłóceń
Kluczowe systemy w firmie obsługujące system ciepłowniczy oraz przyjmowanie zgłoszeń do pogotowia ciepłowniczego pracują bez zakłóceń.
Kluczowe systemy w firmie obsługujące system ciepłowniczy oraz przyjmowanie zgłoszeń do pogotowia ciepłowniczego pracują bez zakłóceń.
Klienci mogą mieć jednak kłopot z uzyskaniem od EPEC informacji bieżących, na przykład na temat salda rozliczeń czy statusu wniosku o przyłączenie. Informacje te znajdują się w systemie, który uległ awarii. Trwają przywracanie działania centrali telefonicznej dedykowanej klientom, dlatego EPEC uruchomił nowy numer dla klientów: 502 489 964.
EPEC
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez