Rodzice na Warmii i Mazurach otrzymali już 36 mln zł na wyprawkę szkolną
2022-08-24 17:30:24(ost. akt: 2022-08-24 15:30:04)
W województwie warmińsko-mazurskim na rachunki bankowe rodziców i opiekunów trafiło już ponad 36 mln zł w ramach programu „Dobry Start”. ZUS w Warmińsko-mazurskim wypłacił już ponad 120 tys. świadczeń. Chcąc otrzymać pieniądze we wrześniu rodzice musza się pospieszyć i złożyć wniosek o świadczenia najpóźniej 31 sierpnia.
— Wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start” można było już składać od 1 lipca. Ostatnim dniem aby wypełnić i przesłać dokumenty w formie elektroniczne jest 30 listopada. Rodzice mają jeszcze ponad 3 miesiące na złożenie wniosku. Natomiast, jeśli rodzic chce otrzymać pieniądze jeszcze we wrześniu, to wniosek o wyprawkę szkolną musi złożyć do końca sierpnia. Warto się pospieszyć, bo zostało już nie wiele czasu — informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
ZUS rozpoczął wypłatę wyprawki szkolnej 18 lipca. Sukcesywnie, kolejni wnioskodawcy, otrzymują świadczenia. - W województwie warmińsko-mazurskim do 11 sierpnia złożono 101 tysięcy wniosków na blisko 142 tys. dzieci. Liczba wypłaconych świadczeń przekroczyła 120 tysięcy, tym samym na konta rodziców i opiekunów z regionie wpłynęło 36 mln zł. Wkrótce ZUS przeleje kolejne kwoty na świadczenie „Dobry Start”– dodaje rzeczniczka.
ZUS po raz drugi przyznaje świadczenie 300 plus w ramach rządowego programu „Dobry start”. Z wyprawki szkolnej skorzysta w tym roku ponad 4,4 mln dzieci. Środki z programu przysługują rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej, ponadpodstawowej lub policealnej do 20. roku życia i do 24. roku życia – w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski o świadczenie na rok szkolny 2022/2023 można składać wyłącznie elektronicznie przez trzy kanały: Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), system bankowości elektronicznej i portal Emp@tia.
Powiadomienie o umieszczeniu informacji o przyznaniu świadczenia zostanie przekazane na adres mailowy wskazany przez wnioskodawcę we wniosku. Pieniądze zostaną przekazane na rachunek bankowy wskazany również we wniosku w ciągu 5 dni roboczych od przyznania świadczenia.
Jeśli będzie zachodziła konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, do klienta zostanie skierowane wezwanie w celu uzupełnienia dokumentów, które zostanie umieszczone na profilu klienta na portalu PUE ZUS, o czym wnioskodawca zostanie poinformowany SMS-em wysłanym na numer telefonu wskazany we wniosku.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez