Miała zainwestować swoje pieniądze, w rezultacie została oszukana

2022-10-25 14:30:46(ost. akt: 2022-10-25 14:57:27)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa. Fałszywy broker miał pomóc jej w zainwestowaniu i pomnożeniu oszczędności. Efekt był jednak odwrotny, a kobieta straciła prawie 7000 zł.
Policjanci po raz kolejny ostrzegają i przypominają - jeżeli nawiąże z tobą kontakt osoba, która będzie proponowała szybki zysk oraz zainstalowanie oprogramowania na komputerze - zawsze zachowaj czujność i zdrowy rozsądek! To może być oszust!

Po raz kolejny oszuści wykorzystali brak wymaganej ostrożności w sieci. W poniedziałek 24 października do braniewskiej komendy stawiła się 72-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego, która została oszukana na kwotę prawie 7000 zł.

Tym razem fałszywy broker zaproponował inwestycję pieniędzy w akcje. Kobieta nieświadoma tego, że może paść ofiarą oszusta, zgodziła się na przelew pieniędzy.

I tak początkowo przelała na wskazane przez oszusta konto niemal 1000 zł. Następnie oszust namówił 72-latkę do zainstalowania określonego oprogramowania.

Nieświadoma zagrożenia kobieta podała dane osobowe oraz numer karty. Następnie zalogowała się na stronę swojego banku, wtedy oszustowi otworzyła się furtka, wszedł w posiadanie danych konta bankowego oraz mógł wykonywać na nim operacje.

W rezultacie oszust wziął pożyczkę na konto kobiety, a gdy pieniądze trafiły na jej rachunek, ten wyprowadził je z konta. Na skutek działania oszusta kobieta straciła łącznie 6950 zł.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustwa?
• Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych;
• Nigdy nikomu nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych.
• Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV;
• Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze;
• Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych;
• Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków;
• Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
• Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
• Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku;
• Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
• Kieruj się zdrowym rozsądkiem.

KPP Braniewo