29-latka skorzystała z pomocy pracownika banku i straciła 4000 zł
2022-10-31 14:11:10(ost. akt: 2023-07-03 23:00:57)
O tym, jak łatwo paść ofiarą oszustwa, przekonała się pewna 29-letnia mieszkanka powiatu braniewskiego. Na skutek działania oszusta kobieta straciła 4000 zł.
Do zdarzenia doszło w czwartek 27 października. Do kobiety zadzwonił oszust, przedstawiając się jako konsultant banku. Mężczyzna poinformował 29-latkę, że ktoś właśnie próbuje dokonać wypłaty środków z jej konta. Aby zapobiec utracie pieniędzy, kobieta dała się namówić na zainstalowanie w swoim telefonie aplikacji, która zwiększy jego bezpieczeństwo.
Efekt był odwrotny, gdyż oszust uzyskał dostęp do jej konta bankowego. W trakcie rozmowy z kobietą zdołał przelać z jej konta 4000 zł. Gdy oszust się rozłączył, kobieta postanowiła zadzwonić do swojego banku i wtedy dowiedziała się, że doszło do wyłudzenia pieniędzy z jej konta. Pracownik banku w porę zablokował konto oraz kartę płatniczą 29-latki, gdyż w tym czasie oszust próbował zwiększyć limit przelewów wychodzących oraz wziąć pożyczkę obciążającą konto pokrzywdzonej.
Policja przypomina! Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi nas o podanie takich danych, jak:
• loginu i hasła do konta bankowego;
• pełnych danych osobowych, czyli numeru dowodu osobistego, jego daty wydania i ważności (może prosić o podanie np. daty urodzenia czy kilku ostatnich cyfr peselu celem weryfikacji, ale nigdy nie zapyta o komplet danych w jednej rozmowie);
• PIN-u do aplikacji mobilnej;
• danych karty płatniczej czy kredytowej (numeru, daty ważności, kodu CVV, PIN-u do karty);
• kodów BLIK;
• kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Nigdy nie będzie namawiał cię także do instalowania dodatkowych aplikacji czy wykonania przelewu na inne, „bezpieczne” konto.
• loginu i hasła do konta bankowego;
• pełnych danych osobowych, czyli numeru dowodu osobistego, jego daty wydania i ważności (może prosić o podanie np. daty urodzenia czy kilku ostatnich cyfr peselu celem weryfikacji, ale nigdy nie zapyta o komplet danych w jednej rozmowie);
• PIN-u do aplikacji mobilnej;
• danych karty płatniczej czy kredytowej (numeru, daty ważności, kodu CVV, PIN-u do karty);
• kodów BLIK;
• kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Nigdy nie będzie namawiał cię także do instalowania dodatkowych aplikacji czy wykonania przelewu na inne, „bezpieczne” konto.
KPP Braniewo
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez