5 powodów, dla których warto pozycjonować sklep

2022-11-16 08:44:14(ost. akt: 2022-11-16 09:07:46)   Artykuł sponsorowany
Widoczność strony w wynikach wyszukiwania pozwala nawet niewielkim biznesom zdobyć nowych klientów, a co za tym idzie, zwiększyć sprzedaż. Z tego powodu pozycjonowanie sklepów internetowych to usługa, która ma realny wpływ na rozwój marki. Obejmuje ona szereg działań takich jak optymalizacja stron, obserwacja działań konkurencji czy content marketing, których przeprowadzenie warto powierzyć specjalistom. Dlaczego warto pozycjonować sklep? Podpowiadamy.

Pozycjonowanie sklepu zwiększa widoczność strony w sieci


Pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu zwiększenie widoczności takich serwisów. Najbardziej pożądana jest sytuacja, w której dana domena znajduje się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania. Mowa tutaj o TOP10 w Google, ponieważ klienci zazwyczaj szukając danego produktu, decydują się na jego zakup właśnie na jednej z pierwszych witryn.

Pozycjonowanie sklepu internetowego powoduje większy ruch na stronie


Pozycjonowanie sklepu to szereg działań, którymi zazwyczaj zajmuje się agencja SEO, taka jak na przykład Widoczni. Ich celem jest poprawa pozycji w Google, ale również doświadczeń użytkowników, którzy już trafią na daną witrynę. Z tego powodu specjaliści podejmują starania mające na celu maksymalne zwiększenie ruchu na stronie. W zakres działań SEO wchodzą takie czynności jak link building, content marketing, czy optymalizacja strony.

Pozycjonowanie e-commerce pozwala pozyskać nowych klientów


Pozycjonowanie sklepu internetowego zwiększa jego widoczność w Google. To z kolei powoduje, że klienci mają większą szansę na to, aby poznać daną markę i trafić na jej witrynę. Następnie szereg działań podejmuje się już na samej stronie internetowej. Mają one poprawić doznania użytkownika. Jeżeli szybko będzie mógł na niej znaleźć interesujące go produkty, zwiększamy szansę na to, że dokona zakupu właśnie w konkretnej firmie. To z kolei ma bezpośredni wpływ na zyski przedsiębiorstwa, ponieważ im więcej klientów na stronie, tym więcej zamówień, a więc wpływów.

Pozycjonowanie sklepów zwiększa zaufanie do marki


Pozycjonowanie sklepów zwiększa zaufanie do danej marki, ponieważ zazwyczaj użytkownicy sieci wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, spodziewają się tego, że w Top10 Google znajdą jedynie duże, pewne sklepy, z których korzysta wiele osób. Jeżeli więc dana witryna wyświetli im się na pierwszej stronie w wyszukiwarce, mają pewność, że jest ona zaufana.

Pozycjonowanie e-commerce to skuteczna reklama


Obecnie można podjąć wiele działań marketingowych, które mają na celu zwiększenie sprzedaży, zdobycie nowych klientów czy wypromowanie danej marki. Pozycjonowanie ecommerce jest jednak jednym z najskuteczniejszych działań, które dają bardzo dobry efekt. Dobór odpowiednich słów kluczowych pozwala nam dotrzeć do konkretnych odbiorców, którzy są zainteresowani naszym produktem. W przypadku standardowych kampanii reklamowych trafiają one do każdego internauty.