Doraco przebuduje zachodnie nabrzeże rzeki Elbląg. Umowa już podpisana [ZDJĘCIA]
2023-02-22 16:34:08(ost. akt: 2023-02-22 16:43:40)
Na zachodnim nabrzeżu rzeki Elbląg powstaje już nowoczesny biurowiec Porta Mare, który ma zaoferować ponad 11 tys. mkw. powierzchni użytkowej i ponad tysiąc miejsc pracy. To jednak nie koniec zmian. Miasto podpisało właśnie umowę z kolejnym wykonawcą.
Jeszcze w sierpniu — przypomnijmy — Urząd Miejski w Elblągu ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej i wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg wzdłuż linii Wyspy Spichrzów w ramach zadania: „Rewitalizacja Wyspy Spichrzów w Elblągu — terenu przeznaczonego pod inwestycje Programu Fabryka” (to w ramach Programu Fabryka w Elblągu powstaje biurowiec Porta Mare).
Koszt przebudowy nabrzeża to prawie 30 milionów złotych, a realizacją zadania zajmie się Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która ma ogromne doświadczenie m.in. w pracach hydrotechnicznych. To właśnie ta gdańska firma wykonuje prace w ramach przebudowy portu rybackiego we Fromborku, trwające tam prace mają zakończyć się w sierpniu tego roku.
Umowę z wykonawcą przebudowy zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg podpisano w czwartek 22 lutego. Korporację Budowlaną Doraco w Urzędzie Miejskim w Elblągu reprezentowali prezes zarządu Andżelika Cieślowska i wiceprezes zarządu Radosław Jarosiewicz. Prace — według planu — mają zakończyć się w połowie roku 2025.
Koszt przebudowy nabrzeża to prawie 30 milionów złotych, a realizacją zadania zajmie się Korporacja Budowlana Doraco z Gdańska, która ma ogromne doświadczenie m.in. w pracach hydrotechnicznych. To właśnie ta gdańska firma wykonuje prace w ramach przebudowy portu rybackiego we Fromborku, trwające tam prace mają zakończyć się w sierpniu tego roku.
Umowę z wykonawcą przebudowy zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg podpisano w czwartek 22 lutego. Korporację Budowlaną Doraco w Urzędzie Miejskim w Elblągu reprezentowali prezes zarządu Andżelika Cieślowska i wiceprezes zarządu Radosław Jarosiewicz. Prace — według planu — mają zakończyć się w połowie roku 2025.
Na nasze pytania dotyczące tego, jak zmieni się zachodnie nabrzeże rzeki Elbląg, odpowiada Piotr Siemaszko, dyrektor oddziału hydrotechniki Korporacji Budowlanej Doraco.
— Czy mogą już Państwo zdradzić, jak zmieni się zachodnie nabrzeże rzeki Elbląg?
— Opracowanie projektu zagospodarowania terenu i projektu architektoniczno-budowlanego będzie częścią pierwszej fazy realizacji inwestycji. Projekty przygotujemy w oparciu o ustalony program funkcjonalno-użytkowy. Dlatego dopiero po zatwierdzeniu całej dokumentacji, na co mamy maksymalnie 16 miesięcy, będziemy mogli przedstawić gotową koncepcję przebudowy zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg.
Realizacja inwestycji wpłynie natomiast przede wszystkim na poprawę bezpieczeństwa i zwiększenia funkcjonalności nabrzeża pod względem obsługi jednostek pływających. W ramach zakontraktowanych robót planowana jest m.in. przebudowa nabrzeża wraz z wyposażeniem w urządzenia cumownicze i odbojowe, przebudowę pomostów pływających. Planowana jest budowa odwodnienia nabrzeża i kanalizacji deszczowej, wyposażenie terenu w oświetlenie, zaopatrzenie jednostek pływających w prąd i wodę, ale również wyposażenie terenu w elementy małej architektury i renowacja terenów zielonych. W ramach projektu przewidywane jest również wykonanie ciągu pieszo-jezdnego od ul. Wybrzeże Gdańskie w kierunku ul. Warszawskiej oraz budowa parkingu do 200 miejsc postojowych przy ul. Warszawskiej.
— Jakie wyzwania stawiają przed Państwem te zadania?
— W ramach projektów hydrotechnicznych praca na wodzie obarczona jest standardowymi wyzwaniami związanymi m.in. z występującą cofką, wezbraniami czy falą powodziową. Większość prac będziemy natomiast prowadzili z lądu. Jednocześnie prace na rzece są znacznie mniej wymagające niż w portach morskich. W przypadku Elbląga mamy również dostęp do pełnej infrastruktury miejskiej. Dlatego nie spodziewamy się większych utrudnień. Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, więc już na etapie projektowym będziemy mogli zidentyfikować potencjalne ryzyka i odpowiednio je zaadresować.
— W ramach projektów hydrotechnicznych praca na wodzie obarczona jest standardowymi wyzwaniami związanymi m.in. z występującą cofką, wezbraniami czy falą powodziową. Większość prac będziemy natomiast prowadzili z lądu. Jednocześnie prace na rzece są znacznie mniej wymagające niż w portach morskich. W przypadku Elbląga mamy również dostęp do pełnej infrastruktury miejskiej. Dlatego nie spodziewamy się większych utrudnień. Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, więc już na etapie projektowym będziemy mogli zidentyfikować potencjalne ryzyka i odpowiednio je zaadresować.
— Czy to pierwsza inwestycja, jaką realizować będą Państwo w Elblągu?
— W obszarze inwestycji hydrotechnicznych dokonywaliśmy rewitalizacji Kanału Elbląskiego na odcinku pomiędzy wrotami Buczyniec a pochylnią Całuny. Obejmowała ona roboty budowlane na odcinkach pochylniowych. Kontrakt zakładał kompleksowy remont pięciu zabytkowych pochylni, w ramach którego wykonane zostały prace architektoniczno-budowlane, hydrotechniczne i mechaniczno-technologiczne.
— W obszarze inwestycji hydrotechnicznych dokonywaliśmy rewitalizacji Kanału Elbląskiego na odcinku pomiędzy wrotami Buczyniec a pochylnią Całuny. Obejmowała ona roboty budowlane na odcinkach pochylniowych. Kontrakt zakładał kompleksowy remont pięciu zabytkowych pochylni, w ramach którego wykonane zostały prace architektoniczno-budowlane, hydrotechniczne i mechaniczno-technologiczne.
— Realizacją jakich inwestycji możecie się Państwo pochwalić?
— Mamy na swoim koncie bardzo dużo ciekawych zrealizowanych projektów. Nasze inwestycje powstawały praktycznie w każdym większym porcie morskim w Polsce. Jednym z ostatnich przedsięwzięć była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Odpowiadaliśmy także za budowę falochronu dla Gazoportu LNG w Świnoujściu. Obecnie w tym mieście modernizujemy infrastrukturę Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego. Prowadzimy także przebudowę Długiego Pobrzeża w Gdańsku. Wiele projektów wykonywaliśmy również na wodach śródlądowych. Zrealizowaliśmy m.in. przebudowę promenady nad Jeziorem Mikołajskim, co było największą inwestycją w Gminie Mikołajki w powojennej historii miasta.
— Mamy na swoim koncie bardzo dużo ciekawych zrealizowanych projektów. Nasze inwestycje powstawały praktycznie w każdym większym porcie morskim w Polsce. Jednym z ostatnich przedsięwzięć była budowa nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia. Odpowiadaliśmy także za budowę falochronu dla Gazoportu LNG w Świnoujściu. Obecnie w tym mieście modernizujemy infrastrukturę Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” na potrzeby posadowienia nowego doku pływającego. Prowadzimy także przebudowę Długiego Pobrzeża w Gdańsku. Wiele projektów wykonywaliśmy również na wodach śródlądowych. Zrealizowaliśmy m.in. przebudowę promenady nad Jeziorem Mikołajskim, co było największą inwestycją w Gminie Mikołajki w powojennej historii miasta.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez