Kolejne zmiany w elbląskiej komunikacji miejskiej? Chcą, by "dwunastka" jeździła do Jegłownika

2023-04-12 16:33:57(ost. akt: 2023-04-12 15:51:07)
Podczas cyklicznych dyżurów poselskich Kacpra Płażyńskiego, które organizuje w Elblągu jego asystent społeczny Sebastian Piasecki (na zdjęciu) zgłosił się mieszkaniec Jegłownika, który opisał sprawę przedłużenia linii elbląskiej komunikacji miejskiej - autobusu nr 12

Podczas cyklicznych dyżurów poselskich Kacpra Płażyńskiego, które organizuje w Elblągu jego asystent społeczny Sebastian Piasecki (na zdjęciu) zgłosił się mieszkaniec Jegłownika, który opisał sprawę przedłużenia linii elbląskiej komunikacji miejskiej - autobusu nr 12

Autor zdjęcia: Nadesłane

Mieszkańcy zwracają uwagę na funkcjonowanie elbląskiej linii autobusowej nr 20, która kursuje z Elbląga do Milejewa i z powrotem. Czas przejazdu z Elbląga do Milejewa jest porównywalny z czasem przejazdu z Elbląga do Jegłownika. Czy ZKM Elbląg zdecyduje się wydłużyć trasę autobusu nr 12? O to prezydenta miasta i wójta gminy Gronowo Elbląskie pyta poseł Kacper Płażyński.
Podczas jednego z dyżurów poselskich prowadzonych przeze mnie w Elblągu, zgłosił się do mnie mieszkaniec Jegłownika (gmina Gronowo Elbląskie), który przedstawił ideę przedłużenia elbląskiej linii autobusowej nr 12, kursującej na trasie Aleja Odrodzenia - Warszawska, zapewniając, że rozwiązanie to ma poparcie dużej części mieszkańców Jegłownika — tak Kacper Płażyński zaczyna swoje pismo kierowane do Witolda Wróblewskiego.

— Z przedstawionych informacji wiem, że na linii Jegłownik - Elbląg kursują autobusy prywatnej firmy przewoźniczej i PKS Elbląg, jednakże mieszkańcy podkreślają, iż cena za te przejazdy jest wysoka, a linia obsługiwana przez PKS Elbląg kursuje zbyt rzadko, co nie odpowiada zapotrzebowaniu mieszkańców. Nadto, aby kontynuować przejazd w Elblągu, trzeba kupić kolejny bilet na elbląską komunikację miejską, co czyni podróż znacznie droższą. Mieszkańcy podkreślają, że dotychczasowa sytuacja wymusza korzystanie z indywidualnego transportu samochodowego ze wszystkimi tego niekorzystnymi konsekwencjami. Jako wzór postulowanego rozwiązania mieszkańcy wskazują elbląską linię autobusową nr 20, która kursuje z Elbląga do Milejewa i z powrotem. Czas przejazdu z Elbląga do Milejewa jest porównywalny z czasem przejazdu z Elbląga do Jegłownika, a należy podkreślić, że w Jegłowniku zamieszkuje około dwa razy więcej osób aniżeli w Milejewie — pisze Płażyński do prezydenta Elbląga.

Poseł przypomina, że w przypadku organizacji przewozów komunikacji miejskiej z sąsiednią gminą przewozy na takiej linii komunikacyjnej może zorganizować prezydent miasta w porozumieniu, o którym mowa w Ustawie o publicznym transporcie zbiorowym

— Czy prezydentowi Elbląga znana jest koncepcja przedłużenia elbląskiej linii autobusowej nr 12 do Jegłownika? Jakie jest stanowisko prezydenta Elbląga wobec przedstawionego przez mieszkańców Jegłownika pomysłu przedłużenia wspomnianej linii? Czy prezydent Elbląga podejmował lub zamierza podjąć kroki w powyższej sprawie? Czy Urząd Miejski w Elblągu zechce oszacować koszt przedłużenia linii autobusowej nr 12 do Jegłownika i ewentualne roczne wydatki miasta związane z przedłużeniem tej linii autobusowej? — pyta poseł Płażyński, a podobne pismo kieruje do wójta gminy Gronowo Elbląskie, pytając m.in. o jego zdanie na temat przedłużenia trasy elbląskiej "dwunastki" i zwracając się z prośbą o szacunkową liczbę mieszkańców Jegłownika, którzy na co dzień docierają do pracy lub szkoły w Elblągu.

Do tematu będziemy wracać.