Tak ma wyglądać kanał przez Mierzeję Wiślaną
2016-04-07 15:08:30(ost. akt: 2016-04-07 23:37:07)
W czwartek (7.04) w Elblągu po raz pierwszy zaprezentowano wizualizację tego, jak będzie wyglądał projekt kanału przez Mierzeję Wiślaną.
Podczas czwartkowej konferencji w Elblągu zaprezentowano już pierwsze wizualizacje tego, jak kanał będzie wyglądał.
Plany, aby przekopać Mierzeję Wiślaną pojawiały się już od wielu lat. Po ubiegłorocznych wyborach parlamentarnych, rząd Prawa i Sprawiedliwości zapowiedział, że budowa kanału żeglugowego będzie jednym z jego zadań priorytetowych. Ostatecznie zadecydowano, że najkorzystniejszą lokalizacją dla przekopu będzie miejscowość Nowy Świat (gm. Sztutowo).
Podczas konferencji w elbląskiej PWSZ minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk oraz zaproszeni eksperci opowiadali o planach związanych z inwestycją.
Rząd zapewnia, że ma już zgodę Komisji Europejskiej dotyczącą rozwiązań, które do tej pory stworzono i przedstawiono m.in. unijnym komisarzom.
— Do końca roku ogłosimy przetarg na aktualizację koncepcji oddziaływania na środowisko, by móc przedstawić Komisji Europejskiej kompleksowy projekt tego przedsięwzięcia ze szczególnym uwzględnieniem dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony środowiska. Nie chcemy w tej kwestii żadnego niepotrzebnego konfliktu z Komisją Europejską. Tym bardziej, że przekop przez Mierzeję to nasz wspólny interes, bo ma znaczenie strategiczne nie tylko dla bezpieczeństwa Polski, ale dla całej wschodniej granicy Unii Europejskiej — mówił w czwartek w Elblągu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
— Do końca roku ogłosimy przetarg na aktualizację koncepcji oddziaływania na środowisko, by móc przedstawić Komisji Europejskiej kompleksowy projekt tego przedsięwzięcia ze szczególnym uwzględnieniem dyrektywy unijnej dotyczącej ochrony środowiska. Nie chcemy w tej kwestii żadnego niepotrzebnego konfliktu z Komisją Europejską. Tym bardziej, że przekop przez Mierzeję to nasz wspólny interes, bo ma znaczenie strategiczne nie tylko dla bezpieczeństwa Polski, ale dla całej wschodniej granicy Unii Europejskiej — mówił w czwartek w Elblągu minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
W 2017 r. ma zostać przygotowana dokumentacja techniczna do zadania. Rząd planuje rozpocząć budowę kanału na przełomie 2018 i 2019 r. Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł i będzie gotowa w 2022 r.
— Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, nie będziemy się starali o unijne dofinansowanie — podkreślał minister Gróbarczyk.
— Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, nie będziemy się starali o unijne dofinansowanie — podkreślał minister Gróbarczyk.
Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.
• więcej w piątkowym wydaniu Dziennika Elbląskiego
Źródło: Dziennik Elbląski
Komentarze (19) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Fritz #1974358 | 37.24.*.* 12 kwi 2016 12:47
Unia Europejska nie da ani centa wiencej na pisland.Darmo juz zdechlo.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)
Tom #1971417 | 145.237.*.* 8 kwi 2016 10:02
Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Zmarnowane pieniądze podatników, rozwalone środowisko. Za to niedowartościowany ciągle Elbląg zyska na kilku stołkach dla Prezesa i zarządu.
stomilowiec #1971383 | 83.23.*.* 8 kwi 2016 09:08
Ten kanał juz dawno powinien być tylko ze mafia PO i PSL wolała topić kase na lotnisko w krzakach kolo szyman.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
Jasio #1971314 | 83.9.*.* 8 kwi 2016 07:59
Taaa... Tor od strony morza 5,5 metra a dalej? Dla kajaków bo zalew ma głębokość 1,5 metra....
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz
marek #1971285 | 5.172.*.* 8 kwi 2016 07:23
tak , już wiadomo skąd wojewoda
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz