Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na budowę toru wodnego w ramach powstającej drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Jakie zadania obejmuje?
Tor wodny zaprojektowano dla statków morskich o długości 100 m, szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m. Odcinek toru objęty przetargiem liczy około 8200 metrów.
Zamówienie obejmuje m.in. roboty czerpalne, transport i refulację urobku z wbudowaniem w sztuczną wyspę na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego.
To nie wszystko.
Wykonawca będzie musiał również sporządzić program zapewnienia jakości prowadzenia prac pogłębiarskich, w ramach którego sporządzi instrukcje prowadzenia prac, harmonogram i projekty techniczne. Zadaniem wykonawcy będzie również opracowanie działania ograniczającego rozprzestrzenianie się zawiesiny w Toni Zalewu Wiślanego i – w przypadku ich zastosowania – sporządzenie projektów rurociągów i przysłon zabezpieczających.
Wykonawca będzie musiał również sporządzić program zapewnienia jakości prowadzenia prac pogłębiarskich, w ramach którego sporządzi instrukcje prowadzenia prac, harmonogram i projekty techniczne. Zadaniem wykonawcy będzie również opracowanie działania ograniczającego rozprzestrzenianie się zawiesiny w Toni Zalewu Wiślanego i – w przypadku ich zastosowania – sporządzenie projektów rurociągów i przysłon zabezpieczających.
– Zgodnie z decyzją środowiskową, w przypadku ujawnienia znalezisk o wysokiej wartości historycznej w trakcie prowadzonych robót czerpalnych, dalsze prace wykonywane będą w uzgodnieniu z właściwym Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wytycznych przyrodniczych prowadzenia robót czerpalnych i podczyszczeniowych – przekazuje Ministerstwo Infrastruktury.
Planowany termin otwarcia ofert to 29 listopada. Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 11 miesięcy. Przetarg na dalszą część toru wodnego ma zostać ogłoszony w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Na terenie budowy – przypomnijmy – trwają intensywne prace. W planach na najbliższe miesiące są m.in. roboty w rejonie kanału i śluzy oraz na sztucznej wyspie. Kontynuowane są prace z branży elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej.
Pierwsza część budowy kanału ma zakończyć się już w 2022.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez