Zdziwił Was rachunek za prąd pana Ryszarda? Co powiecie na ten?

2016-03-04 14:50:04(ost. akt: 2016-03-04 14:52:23)

Autor zdjęcia: Arkadiusz Kolpert

W czwartek opisaliśmy historię pana Ryszarda z Elbląga. 76-letni emeryt, mieszkający samotnie, dostał rachunek za prąd. Energa wyliczyła mu, że za dwa miesiące ma zapłacić prawie 1300 zł! Po tej publikacji naszą redakcję odwiedził pan Jerzy. Jego rachunek za podobny okres wynosi... 2716 zł!
— Przeczytałem w "Dzienniku Elbląskim" artykuł o panu Ryszardzie, który dostał rachunek za prąd za dwa miesiące i ma zapłacić prawie 1300 zł. Mój rachunek za prąd za podobny okres wyniósł... 2716,11 zł — opowiada Jerzy Kajtaniak, który odwiedził w piątek naszą redakcję. — Pan Ryszard mówi, że jak zobaczył swój rachunek to o mało zawału nie dostał, ja to chyba pięć powinienem przeżyć. Ręce mi opadły, rachunek upadł na podłogę.

Faktura za energię dotarła do pana Jerzego na początku lutego. Energa wyliczyła panu Jerzemu, że w okresie od 29 listopada ub. roku do 2 lutego tego roku zużył 8652 kilowatogodziny!
— To nie jest możliwe. Musiałbym mieć przy domu małą fabrykę — dziwi się mężczyzna. — Nasze wcześniejsze rachunki opiewały na 280-380 zł — dodaje.

Mieszkaniec ul. Częstochowskiej od razu złożył reklamację. Korekty nie otrzymał do dzisiaj, chociaż mija już prawie miesiąc.
— Poszedłem do biura Energi przy ul. Hetmańskiej. Jak pani zobaczyła tą fakturę, to nie mogła uwierzyć. Połączyła mnie z infolinią i tam pani również nie dowierzała. Kobieta z infolinii zapewniła mnie, że w ciągu dwóch tygodni ktoś mnie odwiedzi. Czekam do dzisiaj i nikogo nie było, a mija już prawie miesiąc — mówi pan Jerzy.

Problem ze zbyt wysokimi rachunkami zgłaszają także inni nasi Czytelnicy, którzy komentowali artykuł w internecie. Pytania o ten problem przesłaliśmy do Energi. Czekamy na odpowiedź.


Komentarze (14) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. cde #1946542 | 178.235.*.* 4 mar 2016 18:39

    Tak jak komentowałem do poprzedniego artykułu. Zapisuję stan licznika co tydzień i wiem czy ktoś nierzetelnie odczytał i kiedy, czy licznik nie oszukuje itd itp. Odbiorcy patrzą tylko na sumę do zapłaty. A zobaczyć stan licznika, czy zużycie jest zgodne z jego stanem, czy tylko jest to sprawa odczytu przez słabo widzącego. Zawsze zaczynamy od stanu licznika. Ciekawe jest to jak raptownie spadnie zużycie energii to szybko pojawiają się elektrycy ( czytaj kontrolerzy)

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. J 23 #1946599 | 83.23.*.* 4 mar 2016 20:08

    Ja mam też duży rachunek o 200 zł większy złożyłem reklamację i czekam i na pewno tym oszustom i złodziejom nie zapłacę prędzej zmienię umowę z innym dostawcą no porąbało ich kochana ENERGA MONOPOL na biednych ludzi

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. Jaj #1946616 | 78.88.*.* 4 mar 2016 20:36

    U mnie to samo zawsze te rachunki były 75 zł miesiąc teraz prawie 400 za dwa miesiące zlizylem reklamacje

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  4. oszukany #1946638 | 79.186.*.* 4 mar 2016 21:30

    Mielismy z zona podobna problem tylko ze unas licznik jest na tescia ktury ma80 lat i mielismy rachunki na okolo 300 zl asz nagle przyslali rachunek na ponad2500zl i czytajac ten artykul dochodze do wniosku ze energo poprostu whusteczke robi ludzi i prubuja naciagnac starszych ludz

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. oszukany #1946641 | 79.186.*.* 4 mar 2016 21:33

      Uwazam ze ludzie powinni zebrac sie i zloszyc pozew zbiorowy bo napewno nietylko w elblagu uszukali ludzi

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (14)