Niedziela, 19 listopada 2017. Imieniny Elżbiety, Faustyny, Pawła

Wybrano miejsce, w którym powstanie kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej

2017-10-15 19:14:42 (ost. akt: 2017-10-15 19:52:28)
Projekt kanału przez Mierzeję Wiślaną

Projekt kanału przez Mierzeję Wiślaną

Autor zdjęcia: materiały promocyjne

W najbliższy czwartek mamy poznać miejsce, w którym na Mierzei Wiślanej zostanie wybudowany kanał żeglugowy łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Tak zapowiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk w wywiadzie, jakiego udzielił "Wiadomościom" TVP.

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk był w sobotę gościem Wiadomości TVP. Podczas wywiadu został zapytany m.in. o budowę kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej.

Minister Gróbarczyk zapowiedział, że w najbliższy czwartek (19.10) odbędzie się wyjazdowe posiedzenie komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej w Tolkmicku. Jak zdradził, wybrane zostało już miejsce, w którym powstanie kanał łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ma zostać ogłoszone właśnie w najbliższy czwartek.
— Realizujemy tę inwestycję zgodnie z wszystkimi obostrzeniami, ale z zachowaniem podstawowego priorytetu, to jest bezpieczeństwa naszego kraju i swobodnego dostępu do Morza Bałtyckiego — powiedział minister "Wiadomościom".

Wywiad z ministrem Gróbarczykiem można obejrzeć tutaj

Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć około 1 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości - 20 m. Koszt inwestycji jest szacowany na ok. 880 mln zł. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć do 2022 r.

Komentarze (13) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. kontenerowiec na wizualizacji zapluta propaga #2355046 | 193.46.*.* 20 paź 2017 10:26

    kontenerowiec na wizualizacji zapluta propaganda, jaka jest głębokość zalewu?? tam żagówki tylko wpłyna nie kontenerowce PiSowscy kłamcy

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. twoj_podpis #2353780 | 89.228.*.* 18 paź 2017 19:22

    nie no ale po co? nie opłaca się, polska jest za biedna, nie ma pieniędzy a poza tym co powiedzą sąsiedzi z unii i ci drudzy

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. qwe #2352480 | 83.3.*.* 17 paź 2017 09:39

    Za co to wszystko?...i jeszcze jedno-port w Elblągu nie jest przystosowany do przyjmowania takich statków...samo pogłębienie dojścia do portu pochłonie drugie tyle co budowa przekopu, a co później z utrzymaniem? Lepiej ta kasę było wydać na udrożnienie już drogi jaka jest z Elbląga do Nogatu i dalej do Bałtyku. Może tak wielkie barki by nie pływały(bo i po co)?-mając pod bokiem Gdańsk i Gdynię, ale ruch turystyczny i nie tylko zostałby naprawdę ożywiony

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. I sekretaż z Żoliborza #2351829 | 193.243.*.* 16 paź 2017 11:53

    Jedynym, powtarzam JEDYNYM powodem, dla którego powstaje ta inwestycja jest możliwość nazwania czegoś monumentalnego, nieusuwalnego (pomniki można obalić) imieniem poległego Lecha Kaczyńskiego. Ekonomia się nie liczy. Kaczyńskie wie, że pomniki Polacy kiedyś obalą, jak sięgną po rozum do głowy. Mierzei nie zasypią, lotniska w Baranowie nie zaorzą.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Ignacy #2351771 | 83.9.*.* 16 paź 2017 10:51

      Inwestycja wprost niezbędna. Z Rosją nie da się współpracować, a dwukrotne przekraczanie ich granicy za każdym rejsem (wjazd i wyjazd, tranzytu nie rozumieją) jest kosztowne i uciążliwe. Pogłębienie kanału żeglugowego to także urobek kruszywa na podbudowę dróg i możliwe duże uzyski bursztynu które moga być równe a nawet wyższe od kosztu inwestycji. Wrota na przejściu w zasadzie ograniczą do zera "wymieszanie się wody" słonej ze słodką zatem protesty "ekologów' były pospolitą zagrywką. Kompania PO-PSL wchodziła Rosji w odbyt i z tego powodu nie mogła "drażnić" sąsiada. Poza tym pomysł był z PiS z lat 2005-07 czyli należalo go torpedować. Wydano 50 mld USD na poszerzenie kanału panamskiego, wybudowano druga nitke kanału Sueskiego czym przy tych inwestycjach jest wykopanie rowka o długości 1000 metrów i szerokości 25 m.

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (13)