Dostał rachunek za prąd za dwa miesiące. "O mało zawału nie miałem"

2016-03-03 07:00:00(ost. akt: 2016-03-02 23:10:54)

Autor zdjęcia: Arkadiusz Kolpert

Na rachunek za prąd czekał ponad dwa miesiące. Gdy wreszcie go otrzymał, nie mógł uwierzyć własnym oczom. Mówi, że o mało nie dostał zawału. Energa wyliczyła 76-letniemu panu Ryszardowi z Elbląga, że ma zapłacić prawie 1300 złotych!
Pan Ryszard, mieszkaniec ul. Grottgera w Elblągu, zapewnia, że nie ma możliwości, żeby zużył takie ilości prądu. 76-letni mężczyzna mieszka samotnie, żona zmarła kilka lat temu. Do tego ma taryfę nocną. Prądu wcześniej nie zużywał zbyt wiele, o czym świadczą m.in. poprzednie faktury. Nigdy wcześniej nie zdarzyło mu się także, żeby otrzymać tak wysoki, jak teraz, rachunek.
— Nie wiem, jakim cudem mógłby zużyć tyle prądu. Dotychczasowe najwyższe rachunki sięgały maksymalnie 150 zł miesięcznie — mówi zdenerwowany mężczyzna.


Komentarze (60) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. ojoj #1945018 | 37.128.*.* 3 mar 2016 07:23

    Coraz częsciej słyszę o takich przypadkach.Każdego z nas to może spotkać. Co robić , jak się bronić ?

    Ocena komentarza: warty uwagi (23) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. A może przyczyną jest to: #1945020 | 188.146.*.* 3 mar 2016 07:23

      Skopiowane ze strony Energa:" Możliwe utrudnienia związane z wdrożeniem nowego systemu obsługi klientów Informujemy, że w związku z wdrożeniem nowego systemu obsługi dla części Klientów: faktury mogą docierać z opóźnieniem, może wydłużyć się czas realizacji zleceń, w serwisach obsługi internetowej ENERGA24 i eBOK mogą czasowo występować nieaktualna salda rozliczeń. Faktury będą sukcesywnie wystawiane i dostarczane. W przypadku, gdy klient uzna skumulowaną kwotę do zapłaty za zbyt wysoką, firma rozłoży płatność na raty (po zgłoszeniu pod numerem 555 555 555 lub pisemnie). Przepraszamy za utrudnienia i zapewniamy, że każde zgłoszenie jest realizowane. Zapewniamy także, że Klienci nie poniosą konsekwencji czy opłat wynikających z ewentualnych błędów lub opóźnień po naszej stronie."

      Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. Wojtek1983 #1945066 | 87.205.*.* 3 mar 2016 08:36

        ENERGA co chwila ma jakieś problemy z fakturowanie, chyba, że to celowy zabieg, który ma na celu zmianę sposobu rozliczania, w którym użytkownicy sami spisują stan liczników. Ostatnio w robocie przez trzy miesiące nie dostawaliśmy rachunków a później zaskoczenie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

      2. rudek #1945076 | 82.160.*.* 3 mar 2016 08:41

        Ja mimo podpisanej umowy zobowiązującej do rozliczeń w cyklu dwumiesięcznym, otrzymuje je co pół roku i to po wielu prośbach i groźbach. Gdy złożyłem skargę do UKE, to odpowiedziano mi , że takie rzeczy ich nie interesują, jedyni mogę wystąpić do sądu pozywając Energę. Złodzieje i kombinatorzy.

        Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

      3. Energia #1945088 | 83.9.*.* 3 mar 2016 08:53

        Oprócz kwoty do zapłaty na rachunku są stany licznika i zużycie Kwh ..wystarczy sprawdzić stan licznika i porównać z poprzednia fakturą do której nie mamy zastrzeżeń. Istotna jest zgodność żyżycia ..czyli kwh ..a koszt to tylko pochodna.

        Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (60)