Senat przyjął specustawę dot. przekopu Mierzei Wiślanej

2017-03-17 09:04:54(ost. akt: 2017-03-17 09:35:14)

Autor zdjęcia: Michał Skroboszewski

Wszystko wskazuje na to, że w 2022 roku powstanie droga wodna łącząca Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Senat nie zaproponował podczas czwartkowego (16.03) głosowania nad specustawą żadnych poprawek. Teraz nowe przepisy trafią na biurko prezydenta.
Za przyjęciem ustawy bez poprawek głosowało 77 senatorów, przeciw było 2, a 4 wstrzymało się od głosu.

— Kanał w nowej sytuacji geopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenie przede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej części Polski i wschodniej granicy Unii — przekonuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. — Bardzo istotne są też aspekty rozwoju gospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodną żeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej.

Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł i będzie gotowa w 2022 r. Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, rząd nie będzie starał się o unijne dofinansowanie.

Plany zakładają, że kanał będzie miał ok 1,3 km długości oraz 60 metrów szerokości. Od strony morza będzie to tor podejściowy o głębokości 5,5 metra.


Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. uou #2203334 | 213.184.*.* 17 mar 2017 09:18

    kopcie chłopcy kopcie puki możecie, bo ekooszołomy zaraz polecą do Angeli na skargę i zacznie się straszenie

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  2. krzroy #2203342 | 81.190.*.* 17 mar 2017 09:34

    Cytat: "Inwestycja ma kosztować ok. 800 mln zł i będzie gotowa w 2022 r. Zostanie sfinansowana w całości z pieniędzy budżetu państwa, rząd nie będzie starał się o unijne dofinansowanie". Ciekawe dlaczego? O tym gazeta już nie pisze. Sprawa jest prosta. Wszystkie unijne urzędy i organizacje zgodnym chórem uznały, że inwestycja jest nieuzasadniona finansowo, nie wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa i dodatkowo stanowi ogromne zagrożenie ekologiczne, czyli dofinansowania nie będzie. Ponadto możliwości polskich portów, tych już istniejących, są wykorzystane w niewielkim stopniu. Pisuary oczywiście jak zawsze wiedzą lepiej i wbrew logice będą budować. Kto bogatemu zabroni?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz

  3. Ciekawy #2203350 | 83.6.*.* 17 mar 2017 09:50

    Po co publikować tak beznadziejne zdjęcie, na którym nic nie widać?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) odpowiedz na ten komentarz

  4. ja #2203354 | 176.97.*.* 17 mar 2017 09:55

    Kolejny przejaw megalomani, 800 mln można by przeznaczyć na drogi w Warm-Maz, zbudować kilka obwodnic, zmodernizować linie kolejowe itp. . Z Elbląga do Gdańska jest 70 km i właśnie budowana droga ekspresowa. Po co ten port ?

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. zwykły_obywatel #2203430 | 145.237.*.* 17 mar 2017 11:26

      PiSu nie cierpię, ale ten pomysł popieram. Zwiększy to atrakcyjność całego regionu, a co się z tym wiąże - ruch turystyczny. Aha, do proPiSowców: PełO też nie cierpię.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (9)