Przetarg na pogłębienie rzeki Elbląg. Ceny ofert przekroczyły kwotę planowaną przez Urząd Morski o ponad 40 mln zł
2023-10-25 09:26:45(ost. akt: 2023-10-25 09:38:55)
Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na pogłębienie rzeki Elbląg. Swoje oferty złożyły trzy firmy, których ceny przekroczyły kwotę, jaką Urząd Morski zamierza przeznaczyć na sfinansowanie prac — podała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska.
— Obecnie trwają prace komisji przetargowej, która bada oferty pod względem merytorycznym i formalnym — przekazała Kierzkowska.
Jak poinformowała rzeczniczka, w ramach ogłoszenia na roboty pogłębiarskie na rzece Elbląg, Etap IV - "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską", kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, to 88 mln 123 tys. zł.
W postępowaniu złożone zostały trzy oferty. Budimex zaproponował cenę brutto 139 mln 831 tys. 564 zł, konsorcjum firm: FABE POLSKA Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. wskazało cenę brutto 132 mln 63 tys. 495 zł, oraz Konsorcjum firm: NDI S.A., NDI SOPOT S.A. przedstawiło cenę 131 mln 456 tys. 77 zł.
Zgodnie z uchwałą Rady Ministrów w sprawie ustanowienia Programu wieloletniego pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską", zakończenie wszystkich etapów inwestycji powinno nastąpić do końca 2024 roku.
— Prace, których dotyczy postępowanie przetargowe, nie będą obejmować odcinka w samym porcie, gdyż pogłębienie toru wodnego w tym miejscu należy do zarządu elbląskiego portu — przekazał Urząd Morski w Gdyni.
Między resortami aktywów i infrastruktury a samorządem Elbląga trwa spór co do tego, kto ma pogłębić 800 m toru wodnego na rzece, kończącego się bezpośrednio w elbląskim porcie. Samorząd Elbląga i spółka zarządzająca portem uważają, że sporny odcinek powinny pogłębić Skarb Państwa i inwestor — Urząd Morski w Gdyni. Strona rządowa i Urząd Morski w Gdyni wskazują natomiast, że to zadanie zarządu portu, który obecnie jest spółką komunalną.
17 września 2022 r. na Mierzei Wiślanej oddano do użytku Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym. Był to pierwszy etap, jaki został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni.
Zaawansowany jest drugi etap, czyli obudowa brzegów rzeki Elbląg. Jego istotnym elementem jest most obrotowy w Nowakowie, który został oddany do użytku na początku lipca br. Zakończony został etap trzeci, czyli pogłębienie toru wodnego na Zalewie i wykonanie oznakowania nawigacyjnego.
PAP
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Spór o port w Elblągu rozstrzygnie sąd?
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Witold Wróblewski myślał, że pogłębienie toru wodnego to "kiełbasa wyborcza": — Ucieszyłem się przedwcześnie
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Gróbarczyk: pogłębienie rzeki Elbląg za środki budżetowe to nadinterpretacja moich słów
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Elbląg: Energa Kogeneracja z Grupy Orlen rozważa możliwość usług przeładunkowych dla portu. Spółka chce też inwestować w odnawialne źródła energii
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
We Fromborku trwa przebudowa portu rybackiego. Teraz Korporacja Budowlana Doraco odmieni zachodnie nabrzeże rzeki Elbląg
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez